Jak tworzyć skuteczne teksty blogowe dla e-sklepu?

Blogowanie to jeden z ważniejszych elementów skutecznej strategii content marketingowej. Dzięki uniwersalności tego narzędzia, blogują wszyscy, bez względu na branżę. Warto jednak wiedzieć, że blogowanie ukierunkowane na wzrost sprzedaży i ruchu organicznego w witrynie będzie nieco inne, niż to tradycyjne. 

Jak pisać więc teksty na bloga w e-sklepie, aby zainteresować użytkowników nie tylko treścią, ale także dostępnym asortymentem i czy warto to robić?

Blog e-sklepu – jakie ma zalety?

Blog w e-sklepie pełni więcej niż tylko jedną funkcję. Odpowiednio prowadzony, może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i zwiększenia ruchu organicznego w witrynie, poprzez:

  • informowanie o konkretnych produktach i wskazywanie na ich zalety;
  • wspieranie działań SEO. Zamieszczane na blogu treści, jeśli są w odpowiedni sposób nacechowane słowami kluczowymi, wyraźnie wpływają na wyświetlanie witryny w wynikach wyszukiwania;|
  • dostarczanie wiedzy. Blog e-sklepu powinien stanowić dla klienta cenne źródło wiedzy – fachowej lub około profesjonalnej. Zasada działania jest prosta – dopracowane merytorycznie i stylistycznie treści zatrzymują potencjalnego kupującego w sklepie i pozwalają dokonać rozsądnego i korzystnego (również dla sprzedawcy) zakupu.
blog

Jak tworzyć wartościowe treści blogowe?

Wartościowe treści to takie, które spełniają powyższe wymagania, ale także dotykają tematyki spójnej z profilem e-sklepu i jednocześnie odpowiadają na pytania klientów, bądź rozwiązują konkretną problemową sytuację.

Warto także zadbać o wizualną stronę tekstu blogowego, uzupełniając treść odpowiednią grafiką. Niedopuszczalne jest publikowanie przypadkowych i nieunikalnych treści.

Zastanawiasz się, jak budować teksty na bloga, które będą sprzedawać? Kieruj się kolejno sześcioma podstawowymi zasadami:

1. Zbuduj chwytliwy nagłówek

Warto pamiętać, że kluczową częścią tekstu są nagłówki. Należy tworzyć je w taki sposób, by pierwsze i ostatnie trzy słowa wyróżniały się i zwracały uwagę czytelnika. Ten prosty zabieg zwiększa szansę na zatrzymanie potencjalnego klienta w witrynie. 

Zapytasz – jak ma się to do SEO? 

Nagłówek pisany „pod SEO” nie powinien mieć więcej niż 55-75 znaków – wówczas w wyszukiwaniach Google będzie wyświetlany w całości, bez konieczności ucinania. 

Jak zbudować idealny nagłówek?

Możliwości jest kilka – możesz zadać pytanie, wcielić się w rolę przewodnika albo zaskoczyć czytelnika. Warto także wykorzystać listy (np. Jak spakować się na tygodniowy wyjazd? Lista najpotrzebniejszych rzeczy) i liczby (np. 5 aranżacji nowoczesnego salonu albo 10 miejsc, które koniecznie trzeba odwiedzić będąc w Pradze) lub zbudować chwytliwy nagłówek przez zaprzeczenie (np. Nigdy więcej nie stój w długich kolejkach – oto największe zalety zakupów online!)

2. Zadbaj o lead, który zatrzyma użytkownika

Bezpośrednio pod interesującym nagłówkiem, powinien znaleźć się równie fascynujący lead. To nie musi być trudne, zwłaszcza jeśli tę część tekstu oprzesz na storytellingu. Szczera (i krótka) historia w tej części tekstu, bezpośrednio wprowadzająca do tematyki postu ociepla wizerunek marki i wpływa na wzrost konwersji na stronie.

3. Zrezygnuj z długich zdań

Wykorzystując długie zdania, budujesz ścianę tekstu, a ta odstrasza potencjalnych kupujących – nikt przecież nie chce mierzyć się z niekończącą się treścią. Buduj krótkie, ale wartościowe zdania, które stworzą płynny i spójny artykuł. Poniżej dowiesz się, jak prawidłowo podzielić go na śródtytuły.

4. Podziel tekst na śródtytuły

To ważne, biorąc pod uwagę fakt, że w sieci potencjalny klient tylko skanuje tekst. W praktyce oznacza to konieczność zastosowania śródtytułów H1, H2, H3, a w razie potrzeby – również H4 (do H6). Odpowiednio zbudowane nagłówki przeprowadzą czytelnika przez artykuł, jednocześnie wskazując, w której części tekstu znajdzie interesujące go informacje. 

wartościowe treści

5. Uzupełnij treść odpowiednimi grafikami

Jeśli tekst ma zwracać uwagę, musi być dopracowany także od strony wizualnej. Wykorzystanie grafik nie tylko uzupełni publikowaną treść, ale także skróci ilość znaków w linijce i ułatwi odbiór. 

6. Zadbaj, by treść była spójna z profilem e-sklepu

Treści pojawiające się na blogu e-sklepu muszą być spójne z jego profilem. Warto zrezygnować z przypadkowych i nic niewnoszących artykułów i skupić się na tematyce związanej bezpośrednio z działalnością sklepu. 

Tekst blogowy nie ma określonej długości, warto jednak zaufać statystykom i postawić na treści zawierające 1500 i więcej słów. Takie treści są zdecydowanie chętniej udostępniane, w związku z czym generują ruch w witrynie z różnych źródeł.

Jak pisać teksty na bloga i każdorazowo tworzyć treści interesujące dla potencjalnych klientów? 

Zadbaj, by tworzone przez Ciebie treści były praktyczne (czyli rozwiązywały jakiś problem lub odpowiadały na konkretną potrzebę), a jednocześnie traktowały o ważnych dla użytkownika kwestiach. Pamiętaj, że chętnie czytane są artykuły konkretne i oparte na gotowych rozwiązaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *