Istnieje ich prawdopodobnie około 200 – informacje o części z nich to tylko domniemania, inne zostały odkryte metodą prób i błędów. Czynniki rankingowe Google, bo o nich mowa, wpływają na pozycję e-sklepu, skutecznie zwiększając dynamikę widoczności witryny. Czytaj dalej i poznaj 10 najważniejszych elementów, które wpływają na widoczność Twojej strony w Google.

1. Wiek domeny

Wiek domeny ma ogromne znaczenie – im dłużej ta istnieje w sieci, tym lepiej. Dlaczego? Powód jest prosty – Google nagradza serwisy z historią, czyli takie, które działania prowadzą regularnie przez miesiące, a często i lata. Dzieje się tak dlatego, że darzy je zaufaniem. Zatem – rejestrując domenę, warto wziąć pod uwagę dłuższy okres, zwłaszcza, że znaczenie ma także data jej odnowienia. A co z młodymi serwisami? Te są postrzegane przez wyszukiwarkę jako serwisy z dużo niższą jakością, konieczne jest zatem zbudowanie zaufania względem Google.

Biorąc pod uwagę powyższe, możesz albo założyć domenę i samodzielnie wypracować jej pozycję na liście, skutecznie zwiększając dynamikę widoczności, albo zdecydować się na domenę używaną. W tej sytuacji konieczna będzie jednak analiza jej historii. O tym, jakie znaczenie dla widoczności ma to, co dotychczas działo się z wybraną przez Ciebie domeną, przeczytasz poniżej.

2. Historia domeny

Istotne znaczenie dla pozycji e-sklepu na liście rankingowej Google ma także historia serwisu. Okazuje się, że wpływ na widoczność domeny mają wszystkie, dotychczas prowadzone w jej ramach działania (w przypadku korzystania z domeny używanej, w serwisie WHOIS możesz wystąpić o wyczyszczenie historii). Warto wiedzieć, że jeżeli w domenie były już prowadzone działania pod względem pozycjonowania, powinno relatywnie szybciej dać się zauważyć efekty. Przy młodych domenach historię budujemy od początku. W obu przypadkach dobrze, abyś zdecydował się na wsparcie doświadczonego zespołu, który przeprowadzi taki proces w sposób naturalny, a co za tym idzie pomoże Ci uzyskać zadowalającą widoczność Twojej strony w Google.

3. Ilość produktów i kategorii

Kolejnym czynnikiem rankingowym, pozwalającym na zwiększenie dynamiki widoczności jest ilość podstron w e-sklepie. Dlaczego? Ponieważ każda kategoria skoncentrowana wokół danej frazy kluczowej ma potencjał, aby wyświetlić się po jej wpisaniu przez użytkownika, w organicznych wynikach wyszukiwania. Zatem – im więcej podstron, tym większa szansa na wzrost widoczności Twojej strony w Google.

4. Treść na stronie

Algorytmy Google korzystają crawlerów dokładnie analizujących treści zamieszczone na stronie. Jednocześnie są nastawione na unikalne treści, dlatego istotne jest, aby Twój e-sklep nie wykorzystywał duplikatów. Ważnym aspektem dynamiki widoczności jest także prowadzenie bloga – sklepy, które regularnie publikują content mogą relatywnie szybciej zająć oczekiwane miejsce na liście rankingowej. Tworzenie nowych unikalnych treści warto powierzyć profesjonalnym copywriterom, jednocześnie nie rezygnując z publikacji artykułów eksperckich. Te ostatnie nie tylko wesprą działania SEO, ale także pozytywnie wpłyną na wizerunek Twojego e-sklepu.

5. Zoptymalizowanie grafiki

Zdjęcia produktowe to nie wszystko – zwłaszcza jeśli zależy Ci na szybkim wzroście dynamiki widoczności Twojego e-sklepu w Google. Wysokiej jakości grafiki, przedstawiające produkt w 360 stopniach dodatkowo powinny być odpowiednio zoptymalizowane. Takie działania nie tylko pozytywnie wpłyną na prędkość ładowania się strony, ale także doświadczenia zakupowe użytkowników. To bardzo ważne, biorąc pod uwagę fakt, że prędkość ładowania się strony jest czynnikiem rankingowym. Atrybuty alt natomiast umożliwiają m.in. pojawienie się e-sklepu w grafikach Google.

6. Obecność certyfikatu SSL

Wiarygodność domeny buduje również certyfikat SSL, będący jednocześnie istotnym elementem, wpływającym na doświadczenie użytkownika. Dzięki niemu każdy klient Twojego e-sklepu ma poczucie bezpieczeństwa i pewność, że jego dane nie wpadną w niepowołane ręce. Certyfikat SSL świadczy o tym, że zasady bezpieczeństwa i poufność są ważnymi wartościami w Twojej firmie, co więcej – ma realny, pozytywny wpływ na efekty sprzedaży i pozycjonowania.

7. User Experience

Działania SEO w centrum stawiają użytkownika. Google jako wyszukiwarka chce zapewnić mu możliwie najbardziej trafne wyniki, czyli takie, które są zgodne z jego intencją, która towarzyszy mu podczas wpisywania konkretnej frazy. Dlatego sklepy, które posiadają wysoki bounce rate (współczynnik odrzuceń) spadają w wynikach wyszukiwania. Mając na uwadze powyższe, zachęcamy Cię do przyjrzenia się swojej witrynie pod kątem intuicyjności. Jednocześnie warto porównać swój e-sklep z najbliższą konkurencją i liderem rynkowym, a następnie wdrożyć zmiany, które pozwolą osiągnąć zamierzone rezultaty.

8. Profil linkowy

Kolejnym czynnikiem mającym istotny wpływ na wzrost dynamiki widoczności domeny jest budowanie profilu linkowego. Proces ten powinien opierać się na wysokiej jakości portali, z których linkujemy do swojej strony. Jakie linki preferuje Google? Przede wszystkim te pochodzące z domen o wysokim autorytecie.

9. Responsywność

Ważnym czynnikiem mającym istotny wpływ na zwiększenie dynamiki widoczności jest także dostosowanie e-sklepu do urządzeń mobilnych. Wersja responsywna sklepu internetowego jest już nie tylko trendem i elementem wpływającym na pozytywne doświadczenie użytkownika, ale także – podstawą do skutecznego pozycjonowania. Warto zatem, abyś przyjrzał się wersji mobilnej swojego e-sklepu i o ile to konieczne, dokonał niezbędnych optymalizacji.

10. Core Web Vitals

Ostatni z czynników rankingowych dołączy do tego grona w sierpniu 2021 roku. Core Web Vitals (CWV), czyli podstawowe wskaźniki internetowe będą miały za zadanie ocenę jakości witryny internetowej. Jaki cel ma wprowadzenie tego czynnika? Przede wszystkim – stawianie użytkownika na pierwszym miejscu i jego zadowolenia.

Dlaczego warto mierzyć widoczność strony w Google?

Co sprawia, że widoczność e-sklepu powinna być systematycznie monitorowana? Przede wszystkim fakt, że ta zmienia się każdego dnia. Wszystko dlatego, że Google nieustannie testuje pozycje na wiele fraz, jednocześnie weryfikując na ile są one trafne i w jakim stopniu odpowiadają na potrzeby użytkowników. W praktyce oznacza to, że pozycja Twojego e-sklepu także podlega dynamicznym zmianom.

Warto, abyś także wiedział, że dzięki odwiedzinom robotów Google w Twoim e-sklepie zmienia się jego pozycja, w konsekwencji czego bez trudu można zaobserwować wzrost lub spadek jego widoczności. Pamiętaj, że tylko długotrwała i systematyczna praca nad pozycjonowaniem sprawi, że Twój e-sklep będzie pojawiał się wyżej na istotne dla Ciebie frazy kluczowe w Google.