Co jeśli „Twój syn” nie wypozycjonuje Ci e-sklepu?

Jesteś właścicielką lub właścicielem sklepu internetowego. Nie jest to sklep dużych rozmiarów, jednak generuje comiesięczną sprzedaż na zadowalającym poziomie. Wiesz, że oferowane przez Ciebie produkty są jakościowe i istnieje na nie zapotrzebowanie rynku. Coraz częściej myślisz więc o rozpoczęciu pracy nad ich lepszą widocznością w wyszukiwarce Google, tak aby obroty były jeszcze lepsze. Wybrałeś już nawet do tego dedykowaną osobę – bliskiego, który na co dzień wspiera Cię w prowadzeniu biznesu.

Czy ten opis przypomina sytuację, w jakiej się aktualnie znajdujesz?
Jeśli tak, to koniecznie czytaj dalej i dowiedz się, dlaczego nie warto iść tą drogą.

Dlaczego NIE WARTO powierzać prac nad pozycjonowaniem strony swoim bliskim?

Pozycjonowanie to długotrwały proces, w skład którego wchodzą m.in.: audyt techniczny, poprawa lub stworzenie nowych treści na stronę (m.in. opisów kategorii i podkategorii), optymalizacja techniczna witryny, praca nad nagłówkami, regularne prowadzenie bloga oraz dobrej jakości link building.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w witrynie należy poddać ją szczegółowemu audytowi, który wykaże, w jakich aspektach wymaga poprawy i zmian. W celu prawidłowego przeprowadzenia takiej analizy warto posiadać specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. W innym przypadku ostateczne wnioski mogą być niewystarczające lub wręcz niepoprawne.

Do czego może doprowadzić niewłaściwe pozycjonowanie Twojego e-sklepu?

To między innymi przepalenie, czyli strata budżetu na działania, które w najlepszy wypadku nie przyniosą efektów. W najgorszym mogą doprowadzić do spadku obecnych pozycji Twojego e-sklepu w wyszukiwarce, utraty dotychczasowych efektów osiąganych przez witrynę, a nawet nałożenia kar przez Google (skutkujących obcięciem zasięgu/widoczności na konkretne słowa kluczowe lub też całkowitym wyrzuceniem witryny z wyników wyszukiwania).

google

Narzędzia, narzędzia i jeszcze raz narzędzia

Zarówno do audytu, jak i podczas dalszych działań z zakresu SEO, potrzebne są specjalistyczne narzędzia, jak choćby: Ahrefs, Senuto, Semstorm, Screaming Frog czy GTmetrix. Oczywiście zawsze istnieje możliwość wykupienia do nich dostępu, jednak jest to dość kosztowne rozwiązanie, dodatkowo wymagające czasu na naukę nawigacji i zrozumienie funkcjonowania każdego z nich. Czy naprawdę jest to niezbędny dla Ciebie wydatek?

Głęboko wierzymy, że osoba, którą chciałbyś wyznaczyć do zajęcia się SEO Twojego sklepu, jest dobrym pracownikiem, jednak nie ma ludzi aż tak wielozadaniowych. W dobrej agencji nad pozycjonowaniem Twojego e-sklepu czuwa zespół specjalistów: od pozycjonera, po copywritera i link buildera, na specjaliście od e-commerce kończąc. W ten sposób jakość świadczonych działań jest zawsze na najwyższym poziomie, a Ty jesteś z nimi wszystkimi na bieżąco.

Dlaczego warto skorzystać z usług dobrej agencji SEO?

z rodziną najlepiej na zdjęciu

Co więcej, bardzo ważnym aspektem działań prowadzonych na Twojej stronie jest także raportowanie. To dzięki raportom po każdym miesiącu działań widzisz, jakie są ich efekty i czy wzrost widoczności na frazy kluczowe, a także ruchu w witrynie, przekładają się na konwersje. Dodatkowo do prawidłowego zinterpretowania wygenerowanych raportów niezbędne są umiejętności analityczne oraz merytoryczna wiedza z zakresu SEO.

Częstym problemem prowadzonych samodzielnie, czyli bez wsparcia agencji, działań jest korzystanie z opcji ich automatyzacji. Co prawda, można w ten sposób osiągać dobre wyniki, ale nigdy nie będą one optymalne. Problem pojawia się również, gdy branża podlega sezonowym wahaniom (pory roku, święta). Specjaliści na bieżąco monitorują pojawiające się zmiany i odpowiednio wcześnie reagują na ewentualne spadki.

Czy warto zatrudniać członka rodziny do pozycjonowania swojego sklepu internetowego?

Oczywiście finalna decyzja należy do Ciebie!

Uważamy jednak, że praca nad pozycjonowaniem e-sklepu to skomplikowany, wymagający czasu i eksperckiej wiedzy proces, który najlepiej powierzyć specjalistom. A z rodziną, jak powszechnie wiadomo – najlepiej wychodzi się na zdjęciach. Jeśli więc interesują Cię optymalne wyniki, zachęcamy do podjęcia współpracy ze sprawdzoną, a przede wszystkim doświadczoną agencją SEO taką jak Netmove.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

kalendarz adwentowy