Śledząc naszego bloga, zapewne wiesz już, że Twoja oferta musi wyróżnić się na tle konkurencji – dla przypomnienia, informacje na ten temat znajdziesz tutaj.

Teraz pora, abyś dowiedział się, jak zbudować swoją przewagę przy użyciu marketingu efektywnościowego (performance marketingu).

Celem reklam efektywnościowych jest przyniesie Twojej firmie wymiernego efektu w postaci konwersji, czyli działania dokonanego przez użytkownika, na którym Ci zależy, np. złożenie zamówienia, wypełnienie formularza, pobranie e-booka itp.

1. Kampanie Google ADS

Wyszukiwarki Google nie trzeba nikomu przedstawiać, jednak, aby uzyskiwać z niej wartościowych ruch, a co za tym idzie pożądane konwersje w swoim e-sklepie, powinieneś wziąć pod uwagę inwestycje w działania SEO (długoterminowo) oraz Google ADS (krótko i długoterminowo).

Myśląc o budowie przewagi Twoich ofert z wykorzystaniem Google ADS, musisz wiedzieć o istnieniu kilku rodzajów kampanii:

  • kampanii produktowej (PLA ang. Product List Ads),
  • kampani w sieci wyszukiwania (Search),
  • kampanii w sieci reklamowej (GDN ang. Google Display Network),
  • kampanii Performance Max.

Kampania produktowa

Stanowi swoisty must have każdego właściciela e-sklepu. To reklama graficzna, oparta o najważniejsze dane produktowe (zdjęcia, tytuł oferty produktowej, cena, nazwa sklepu, nazwa porównywarki cenowej).

Wykorzystując kampanię produktową Google ADS, należy pamiętać o:

  • prawidłowym wyborze reklamowanych produktów
  • cechach charakterystycznych reklamowanych produktów, które wyróżniają je na tle konkurencyjnych ofert
  • wykluczających słowach kluczowych
  • odpowiednich zdjęciach produktowych (ważne, aby było zachowane jednolite tło)

Kampania w sieci wyszukiwania

To reklama tekstowa zawierająca zazwyczaj 3 nagłówki oraz 2 teksty reklam, a już od lipca br. takie reklamy tekstowy zamienią się w elastyczne reklamy tekstowe umożliwiające dodanie maksymalnie 15 nagłówków oraz 4 tekstów reklam. Może być także rozbudowana o rozszerzenia reklam jak np. telefon kontaktowy, linki podstron czy rozszerzenia promocji.

Decydując się na kampanię w sieci wyszukiwania, powinieneś przede wszystkim zwrócić uwagę na:

  • posiadanie listy klientów/użytkowników zapisanych do newslettera
  • pozycję Twojej marki/brandu
  • dysponowany budżet

Kampania w sieci reklamowej

(kampania GDN – Google Display Network) często używana w formie remarketingu, czyli reklam śledzących użytkownika. Jest to reklama graficzna, która opiera się na przygotowanych grafikach statycznych, z określonym adresem strony docelowej (landing page) lub na odpowiednich grafikach dodanych do zasobów Google Ads czy też podanych przez Google w propozycjach, które można wykorzystać w tym rodzaju kampanii, w połączeniu z ręcznie dodanymi nagłówkami oraz tekstami reklam.

O tym musisz pamiętać, decydując się na kampanię w sieci reklamowej:

  • opracowaniu reklam dopasowanych do poszczególnych grup użytkowników,
  • odpowiednich rozmiarach grafik reklamowych (informacje o typowych rozmiarach elastycznych reklam displayowych znajdziesz tutaj),
  • ściągnięciu ruchu na swój e-sklep przy wykorzystaniu innych form (np. SEO, pozostałych kampanii Google ADS, FB ADS), aby mieć do kogo kierować reklamy remarketingowe.

Kampania Performance Max

To rodzaj kampanii uwzględniający wszystkie formy reklam z kampanii: YouTube, GDN (sieć reklamowa), Search (sieć wyszukiwania), Discovery oraz PLA (kampania produktowa).

Decydując się na start kampanii Performance Max, weź pod uwagę:

  • podzielenie produktów na grupy
  • testowanie różnych zestawień odbiorców i list remarketingowych
  • wybranie opcji automatycznego kierowania ruchu na najodpowiedniejsze podstrony Twojego sklepu
  • zadbanie o feed produktowy
  • poprawne skonfigurowanie konwersji

2. Usługa Allegro

Allegro bardzo silnie kojarzy się z zakupami online. Użytkownicy platformy to bowiem osoby, poszukujące tylko i wyłącznie produktów i bezpośrednio zainteresowane ich zakupem.

Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży – Allegro może okazać się idealnym rozwiązaniem! Na tej platformie dokonywanych jest dziennie około 550 tys. transakcji, a średnia ilość użytkowników miesięcznie wynosi około 18,5 mln.

W jaki sposób możesz zbudować przewagę Twoich ofert na Allegro?

Allegro Ads to reklamy ofert dobierane i wyświetlane pod konkretne zapytanie kupującego. Im lepszej jakości jest oferta, tym większa szansa, że jej reklama wyświetli się podczas wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że portal premiuje oferty z dobrym wynikiem jakości: mogą wyświetlać się one nawet wtedy, kiedy ich maksymalna stawka za kliknięcie jest niższa niż u konkurencji.

Aby kupujący wybierali spośród konkurencji właśnie Ciebie, a wspomniany wynik jakości pozostawał na wysokim poziomie, powinnaś/ powinieneś zadbać o:

  • dobrej jakości zdjęcia, na których zaprezentujesz detale oferowanego produktu, dostępne kolory czy też sposób jego pakowania;
  • wyróżniający się opis oferty, zawierający wszystkie wyrażenia, których może poszukiwać kupujący, wzbogacony o parametry produktu, sposób pakowania itp.
  • pozytywne opinie na Allegro, ponieważ to często one stanowią przysłowiową kropkę nad i – są kluczem do podjęcia finalnej decyzji zakupowej. Im więcej pozytywnych opinii – tym lepiej;
  • włączenie opcji Smart, która pozwala kupującym zaoszczędzić na dostawach i ewentualnych zwrotach;
  • odznaczenie Super Sprzedawcy, gwarantujące bezpieczne zakupy na Twoim koncie. Aby je otrzymać musisz np. zrealizować min. 20 zamówień w 30 dni, zdobyć min. 100 ocen z ostatnich 12 miesięcy lub otrzymać średnią ze wszystkich gwiazdek 4,950 w ciągu miesiąca;
  • klikalność – czyli liczba kliknięć w Twoją ofertę. Najczęściej klikalne oferty należą do potencjalnie najciekawszych z punktu widzenia kupujących;

Po włączeniu kampanii reklamowej na Allegro Twoje oferty będą wyświetlały się w najlepiej widocznych miejscach serwisu:

  • w kolumnie po lewej stronie ekranu

  • jako dwie pierwsze pozycje na liście wyszukiwania Allegro, co może zwiększyć szansę transakcji o 20%

  • pomiędzy wynikami wyszukiwania

Ponadto, ponieważ Allegro prowadzi współpracę z portalami i sieciami partnerskimi (jak np. Facebook, czy grupa Wirtualna Polska), jeśli użytkownik przeglądał Twoją ofertę, ale nie dokonał zakupu, skierowana do niego zostanie reklama remarketingowa.