Jak przygotować e-sklep na Black Friday?

Nasza checklista oszczędzi Ci nerwów!

 

Black Friday każdego roku zwiastuje rozpoczęcie przedświątecznych wyprzedaży. Przez wiele miesięcy czekają na niego zarówno klienci, jak i właściciele sklepów. Jest to szczególnie wyjątkowy okres dla branży e-commerce. Czasu coraz mniej, a Ty zastanawiasz się, jak jeszcze możesz przygotować do niego swój e-biznes? Koniecznie czytaj dalej! Przygotowaliśmy dla Ciebie szybką checklistę, abyś mógł krok po kroku wcielać nasze porady w życie.

STRATEGIA DZIAŁANIA


❏ Zdecyduj, które produkty wezmą udział w Black Friday

O ile nie planujesz przygotować kodu rabatowego na całość swojego asortymentu, musisz zastanowić się, które produkty wezmą udział w całym Czarnym Tygodniu. Może posiadasz takie, które średnio sprzedawały się przez cały rok i chciałabyś/ chciałbyś w końcu je spieniężyć? Obniżając cenę, jesteś w stanie zainteresować nimi klientów – szczególnie, jeśli w konkurencyjnych sklepach są one zdecydowanie droższe.

❏ Zaplanuj naprawdę wyróżniającą się ofertę, bez fałszywych promocji!

Nie zwiększaj cen produktów na kilka dni przed Black Friday tylko po to, aby potem je obniżyć. Takie działania nigdy nie kończą się dobrze (w sieci istnieją strony porównujące ceny produktów przed i w czasie trwania Black Friday). Stwórz ofertę, która naprawdę będzie wyróżniać się na tle konkurencji i zachęci do dokonania zakupów właśnie w Twoim e-sklepie.

❏ Bądź gotowy na obsługę większej ilości zamówień

Uwierz nam, nic tak nie wyprowadza z równowagi i nie zniechęca do e-sklepu, jak długi czas oczekiwania na wysyłkę. Musisz więc  

przygotować się na to, że podczas Black Friday, Black Week i Cyber Monday, dojdzie do zwiększenia obrotów Twojego biznesu. Za tym idzie konieczność sprawniejszej obsługi zamówień. Jeśli nie posiadasz wystarczającej liczby pracowników  – zaplanuj zatrudnienie dodatkowej pary rąk lub zastanów się, kto w tym czasie może Ci pomóc w pakowaniu, wysyłce i obsłudze klienta. 

❏ Dopracuj obsługę klienta

Musisz przygotować się na to, że dojdzie do zwiększonej ilości zapytań o produkty z Twojej oferty. Obsługa klienta musi więc być sprawna, a odpowiedzi zachowane w odpowiedniej formie. Nie może mieć miejsce sytuacja, w której klient otrzyma tylko zdawkowe odpowiedzi, albo co gorsze będzie musiał czekać kilkadziesiąt minut na wiadomość zwrotną. Dobrym rozwiązaniem może być zainstalowanie czatu na stronie, na którym błyskawicznie będziesz mógł pomóc swoim klientom na każdym etapie ścieżki zakupowej. W ten sposób zwiększysz swoją wiarygodność, zdobędziesz zaufanie klientów, a co za tym idzie, wygenerujesz większą sprzedaż. 

❏ Opracuj plan komunikacji marketingowej i harmonogram działań

Nawet jeśli przygotujesz atrakcyjną ofertę, to nikt się o niej nie dowie bez odpowiedniej reklamy. Zastanów się, w jaki sposób możesz poinformować internautów o tym, co dzieje się w Twoim sklepie z okazji Black Friday. Warto, abyś postawił na kanały, które dają natychmiastowy efekt działania – Google Ads, Facebook Ads, a także wpisy na grupach społecznościowych i profilach społecznościowych Twojego sklepu. Również blogerzy i influencerzy będą świetnym środkiem komunikacji na ten gorący czas wyprzedaży.  

REKLAMA


Przygotuj materiały promocyjne

Nawet najgorętsza oferta wymaga odpowiedniej oprawy graficznej. Zaplanuj jakiego rodzaju kreacje pojawią się w Social Mediach, w płatnych reklamach, a jakie dostarczysz np. współpracującym z Tobą blogerom i influencerom. Nie mogą być to przypadkowe zdjęcia i hasła. Tutaj każdy element ma znaczenie i decyduje o tym, czy internauta zainteresuje się Twoim e-sklepem.

Zwiększ budżety reklamowe Google ADS i FB ADS

Koniecznie na czas przedświątecznych wyprzedaży (nie tylko Black Friday) zwiększ obecne budżety reklamowe. Nie bój się podnieść ich o 50%, a nawet 100%!

W ten sposób wykorzystasz drzemiący w Google ADS i Fb ADS potencjał sprzedażowy i fakt, że w tym okresie użytkownicy sieci podejmują liczniejsze decyzje zakupowe.

SEO


❏ Opracuj landing page pod Black Friday lub osobną kategorię

Mowa tu o stworzeniu podstrony lub kategorii lepiej oddającej ducha oferty Czarnego Piątku. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci szybciej dotrą do najgorętszych propozycji. Dodatkowo posiadając wszystko pod jednym adresem url, będziesz mógł łatwiej promować czasową ofertę np. w social mediach.

❏ Sprawdź szybkość ładowania się e-sklepu

Nawet najlepsza oferta nie wybroni wolno ładującej się strony. Koniecznie wcześniej sprawdź prędkość ładowania się podstron Twojego e-sklepu (możesz to zrobić, korzystając z Google PageSpeed Insights) i w razie konieczności podejmij odpowiednie działania.

❏ Nie zapomnij o responsywności!

Coraz większa liczba osób dokonuje zakupów z wykorzystaniem smartfonów. Twój e-sklep musi więc prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Tylko w taki sposób zapewnisz swoim klientom wygodne przeglądanie oferty sklepu i komfortowe dokonanie zakupu.

CONTENT

black friday

❏ Stwórz poradniki prezentowe na frazy z długiego ogona

To praca, która zaprocentuje także przed świętami Bożego Narodzenia. Tworząc odpowiednio zoptymalizowane pod istotne słowa kluczowe poradniki prezentowe, możesz ściągnąć do swojego sklepu internautów poszukujących pomysłów na podarunki dla swoich bliskich. O ile ciekawie przedstawisz w tekstach swoje produkty, jesteś w stanie przekonać ich do zakupu. Możesz także zbudować treści bazując na frazach z długiego ogona z tematyki Black Friday – jednak najlepiej pomyśleć o tym już w okolicach wakacji. Tego rodzaju teksty będą dla Ciebie pracowały nie tylko w tym roku, ale i w kolejnych – o ile przyłożysz się do ich przygotowania, wzbogacisz je ciekawymi grafikami i zoptymalizujesz pod SEO.

❏ Popraw opisy produktów i kategorii

Skup się przede wszystkim na produktach i kategoriach, które w ubiegłym roku cieszyły się największą popularnością. Jeśli Twój sklep nie ma takiego stażu, swoje działania skieruj na wszystkie produkty objęte obniżką z okazji Black Friday – a szczególnie na te, których cena będzie wyjątkowo atrakcyjna. Popracuj nad ich użytecznością – szczególnie w opisach produktów skup się na przedstawieniu parametrów technicznych w odniesieniu do korzyści, jakie mogą przynieść użytkownikowi. Niech to nie będzie suche słownictwo, a język korzyści, w którym każdy parametr posiada pozytywne odniesienie do codziennego użytkowania. Dodatkowo w swoje opisy wpleć słowa kluczowe istotne dla każdej kategorii, jak i konkretnego produktu. Nie zapomnij także o nagłówkach H.

 

❏ Jeśli posiadasz newsletter, poinformuj o planowanych promocjach

Jeśli posiadasz newsletter, to koniecznie wykorzystaj go w przygotowaniach. Opracuj jego Black Friday’ową wersję wcześniej, aby na kilka dni przed planowaną datą wyprzedaży, móc poinformować swoich klientów o planowanych obniżkach. To dobry sposób na zbudowanie zainteresowania Twoimi produktami, jeszcze przed wystartowaniem oferty i spowodowanie, że klienci będą wręcz odliczać sekundy do jej startu. 

Obawiasz się, że Black Friday i przygotowania do niego Cię przerosną? Chciałbyś, chociaż część prac zlecić na zewnątrz i spać spokojniej? Skontaktuj się z nami, aby skorzystać z darmowej konsultacji i poznać dedykowaną ofertę dla e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *