5 dobrych praktyk do opisów produktu

  1. Celem opisu jest przekonanie Klienta do zakupu. Warto pisać językiem korzyści i wskazywać na konkretny zysk i wartość dodaną dla Klienta z zakupu.
  2. Należy w szczególny sposób wyeksponować jego zalety oraz jaką potrzebę użytkownika spełnia produkt.
    Do podkreślenia szczególnych cech produktu można wykorzystać nagłówki H2 – H5.
  3. Zarówno w treści opisu jak i nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe nawiązujące do cech
    produktu.
  4. Treść powinna być ułożona w odpowiedniej kolejności. Najpierw unikalne cechy produktu, następnie ważne szczegóły, na końcu informacje dotyczące sprzedaży.
  5. Warto stosować prosty język i unikać zdań złożonych. Klient chce w łatwy i szybki sposób dowiedzieć się o funkcjonalności produktu, dlatego dobrze unikać zdań nie wnoszących nic dla potencjalnego Klienta.
    Opis produktu powinien być czytelny i przejrzysty, a co najważniejsze wolny od błędów.

3 PRAKTYKI, KTÓRYCH WARTO UNIKAĆ

  1. Kopiowanie treści od producentów
    Często opisy od producentów są napisane w sposób techniczny, który nie jest odpowiednio dostosowany do grupy docelowej. Dodatkowo bardzo często zdarza się, że inne sklepy również wstawiają opisy bezpośrednio od producenta, tworząc tym samym mało wartościową i zduplikowaną treść.
  2. Wykorzystywanie opisów do produktów podobnych lub będących wariantami jednego produktu
    Jeżeli produkty różnią się niewielką ilością szczegółów, należy te unikalne cechy podkreślić w opisie i zastosować
    opcję wariantów produktów. Można je wykorzystać zarówno dla wielu wersji kolorystycznych jak i różnych parametrów danego produktu.Pomoże to zaoszczędzić czas, wystarczy stworzenie jednego unikalnego opisu dla wielu wariantów oraz unikniemy kopiowania treści.
  3. Wyolbrzymianie zalet produktów
    Niepotrzebne zwroty (przykładowo: bardzo ekskluzywne szafki) nie mają wartości dodanej dla Klienta. Warto unikać opiniowania produktów we własnym e-sklepie. Brzmi to niestety nienaturalnie i nie zachęca do zakupu.

ODPOWIEDNI TYTUŁ PRODUKTU

Istotnym elementem jest również odpowiedni tytuł produktu. Powinien on zawierać nazwę produktu, zastosowanie
oraz unikalną cechę – najlepiej w jak najkrótszej formie. Nazwa powinna zawierać słowa kluczowe oraz przyciągać
uwagę Klienta. Należy pamiętać, że Klient trafi na kartę produktu najprawdopodobniej z podstrony kategorii. Zarówno
zdjęcie produktu jak i jego nazwa powinna skłonić Klienta do przejścia na podstronę z opisem.

PRZYKŁADOWY SCHEMAT

Poniżej zamieszczamy przykładowy schemat opisu produktu, który można zastosować. Warto także przygotować bardziej spersonalizowany schemat, który podkreśli wyjątkową działalność sklepu i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Fundamentalną zasadą tworzenia opisów jest ich unikalność.

  1. Wzywający do akcji nagłówek H2 zawierający słowo kluczowe
    Warto zastosować zagłówek H2, który powinien zawierać główną frazę kluczową. Może być zmodyfikowanym
  2. Ogólny wstęp (minimum 400 zzs)
    Powinien nawiązywać do funkcjonalności i przydatności produktu w codziennym życiu oraz odpowiedzieć na pytanie jaki problem użytkownika zostanie rozwiązany za pomocą produktu. Jest to odpowiedni czas na przedstawienie głównych użyteczności dla Klienta.
  3. Przedstawienie szczególnych cech produktu wykorzystując do każdego z nich nagłówek H3 wraz z opisem
    Opisując szczególne cechy produktu warto podeprzeć je grafiką albo krótkim filmem, który dodatkowo pozytywnie wpłynie na UX w e-sklepie. Każda wyjątkowa cecha produktu powinna być napisana jako nagłówek H3, a tekst dokładniej opisując wskazane cechy jako zwykły paragraf.

    Warto przedstawić możliwie jak najwięcej zalet produktu. Poniżej kilka przykładów cech: certyfikaty produktu, wykorzystane materiały i jego cechy, użyteczne funkcje, dostępne wersje kolorystyczne, kraj pochodzenia zwłaszcza w przypadku lokalnych produktów, informacja o marce i jej wyróżnikach na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *