Blog
5 dobrych praktyk do opisów produktu
Skuteczny opisy produktów w sklepie internetowym – dobre praktyki.
- Celem opisu jest przekonanie Klienta do zakupu. Warto pisać językiem korzyści i wskazywać na konkretny zysk i wartość dodaną dla Klienta z zakupu.
- Należy w szczególny sposób wyeksponować jego zalety oraz jaką potrzebę użytkownika spełnia produkt. Do podkreślenia szczególnych cech produktu można wykorzystać nagłówki H2 – H5.
- Zarówno w treści opisu jak i nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe nawiązujące do cech produktu.
- Treść powinna być ułożona w odpowiedniej kolejności. Najpierw unikalne cechy produktu, następnie ważne szczegóły, na końcu informacje dotyczące sprzedaży.
- Warto stosować prosty język i unikać zdań złożonych. Klient chce w łatwy i szybki sposób dowiedzieć się o funkcjonalności produktu, dlatego dobrze unikać zdań nie wnoszących nic dla potencjalnego Klienta. Opis produktu powinien być czytelny i przejrzysty, a co najważniejsze wolny od błędów.
Opisy produktów – trzy praktyki, których warto unikać
- Kopiowanie treści od producentów. Często opisy od producentów są napisane w sposób techniczny, który nie jest odpowiednio dostosowany do grupy docelowej. Dodatkowo bardzo często zdarza się, że inne sklepy również wstawiają opisy bezpośrednio od producenta, tworząc tym samym mało wartościową i zduplikowaną treść.
- Wykorzystywanie opisów do produktów podobnych lub będących wariantami jednego produktu. Jeżeli produkty różnią się niewielką ilością szczegółów, należy te unikalne cechy podkreślić w opisie i zastosować opcję wariantów produktów. Można je wykorzystać zarówno dla wielu wersji kolorystycznych jak i różnych parametrów danego produktu.Pomoże to zaoszczędzić czas, wystarczy stworzenie jednego unikalnego opisu dla wielu wariantów oraz unikniemy kopiowania treści.
- Wyolbrzymianie zalet produktów. Niepotrzebne zwroty (przykładowo: bardzo ekskluzywne szafki) nie mają wartości dodanej dla Klienta. Warto unikać opiniowania produktów we własnym e-sklepie. Brzmi to niestety nienaturalnie i nie zachęca do zakupu.
Odpowiedni tytuł produktu
Istotnym elementem jest również odpowiedni tytuł produktu. Powinien on zawierać nazwę produktu, zastosowanie oraz unikalną cechę – najlepiej w jak najkrótszej formie. Nazwa powinna zawierać słowa kluczowe oraz przyciągać uwagę Klienta. Należy pamiętać, że Klient trafi na kartę produktu najprawdopodobniej z podstrony kategorii. Zarówno zdjęcie produktu jak i jego nazwa powinna skłonić Klienta do przejścia na podstronę z opisem.
Przykładowy schemat
- Wzywający do akcji nagłówek H2 zawierający słowo kluczowe. Warto zastosować zagłówek H2, który powinien zawierać główną frazę kluczową. Może być zmodyfikowanym
- Ogólny wstęp (minimum 400 zzs). Powinien nawiązywać do funkcjonalności i przydatności produktu w codziennym życiu oraz odpowiedzieć na pytanie jaki problem użytkownika zostanie rozwiązany za pomocą produktu. Jest to odpowiedni czas na przedstawienie głównych użyteczności dla Klienta.
- Przedstawienie szczególnych cech produktu wykorzystując do każdego z nich nagłówek H3 wraz z opisem. Opisując szczególne cechy produktu warto podeprzeć je grafiką albo krótkim filmem, który dodatkowo pozytywnie wpłynie na UX w e-sklepie. Każda wyjątkowa cecha produktu powinna być napisana jako nagłówek H3, a tekst dokładniej opisując wskazane cechy jako zwykły paragraf.Warto przedstawić możliwie jak najwięcej zalet produktu. Poniżej kilka przykładów cech: certyfikaty produktu, wykorzystane materiały i jego cechy, użyteczne funkcje, dostępne wersje kolorystyczne, kraj pochodzenia zwłaszcza w przypadku lokalnych produktów, informacja o marce i jej wyróżnikach na rynku.